4. Fragments Tutorial ArticleFragment.java – Czech language

Dil 4. ArticleFragment.java
V 1. dílu jsme se něco dozvěděli od XML souborech a typu procesoru pro správný běh Android Studia a emulátoru různých typů zařizení s Androidem.
V 2. dílu jsme rozebrali MainActivity.java
V 3. dílu jsme se zabývali HeadlinesFragment.java

V tomto dílu se podíváme na ArticleFragment.java soubor.
Používáme příklad i zip porojekt z https://developer.android.com/training/basics/fragments/creating.html Pozorně si jej nastudujte.

package com.example.android.fragments;
// knihovna pro nižší verze Androidu
import android.support.v4.app.Fragment;
import android.os.Bundle;
import android.view.LayoutInflater;
import android.view.View;
import android.view.ViewGroup;
import android.widget.TextView;
// extends Fragment - už nebude obsahovat funkci onCreate jako v Activity
// ale onCreateView
public class ArticleFragment extends Fragment {
    // důležité pro uložení argumentu - argumentů (hodnot)
	// pro obnovení předchozího stavu obsahu obrazovky
	// např. při rotaci zařízení atd.
	final static String ARG_POSITION = "position";
    int mCurrentPosition = -1;
 
TextView article; // uložen do globální proměnné, v originale
// odchycen v updateArticleView() ale tam vracel NULL
 
    @Override
    public View onCreateView(LayoutInflater inflater, ViewGroup container, 
        Bundle savedInstanceState) {
 
		// Když je activity znovu vytvořena (např. při rotaci zařízení),
		// obnoví, v našem případě, text článku, jehož pozice 
		// byla uložena pomocí
        // public void onSaveInstanceState(Bundle outState) viz níže
		// důležité zejména pro dual-panel (dva panely vedle sebe)
        if (savedInstanceState != null) {
            mCurrentPosition = savedInstanceState.getInt(ARG_POSITION);
        }
 
// umístíme, aktivujeme příslušný layout
// zde je zajímavé, že layout můžete měnit.
// Např. při kliknutí na pložku 1 v HeadlinesFragment
// zde můžete ochytit pozici a dle toho zvolit 
// příslušný layout, který chcete zobrazit ve fragmentu 
// ALE pak si musíte pohlídat ID prvků, které bude ten JINÝ
// layout obsahovat
 
// Oproti originalu odchytíme TextView již zde, v originalu to vyhazovalo chybu 
 View rootView = inflater.inflate(R.layout.vnitrek, container, false);
        article = (TextView) rootView.findViewById(R.id.article);		
        return rootView;
    }
 
    @Override
    public void onStart() {
        super.onStart();
// Při startu fragmentu, zkontrolujte, zda existují nějaké argumenty 
// předané do fragmentu.
// OnStart() je právě to správné místo, kde to udělat, 
// protože layout s jednotlivými elementy byl již         
// naloděn - aktivován, a můžeme bezpečně použít metody,         
// které potřebují, aby jednotlivá ID elementů layoutu byla již          
// aktivní, použitelná	a nevracela NULL, což by mělo za následek
// pád aplikace	
 
        Bundle args = getArguments();
        if (args != null) {
			// vypsaní obsahu článku pomocí předaného argumentu (pozice) z HeadlinesFragment.java
            updateArticleView(args.getInt(ARG_POSITION));
        } else if (mCurrentPosition != -1) {
			// vypsání článku dle pozice uložené např. při rotaci zařízení
			// mCurrentPosition je definována (odchycena) v onCreateView
            updateArticleView(mCurrentPosition);
        }
    }
/** 
funkce která vypíše obsah článku do TextView. 
Jako parametr int position je pozice položky, 
na kterou bylo kliknuto v ListView v HeadlinesFragment.java
*/
    public void updateArticleView(int position) {
		// na rozdíl od Activity se ve Fragment používá k 
		// získání id ne jen findViewById() 
		// ALE getActivity().findViewById() 
//Tento kod vracel article == NULL , PROTO bylo nutno odchytit TextView
// v onCreateView()
        //TextView article = (TextView) getActivity().findViewById(R.id.article);
 
// vložení textu článku do TextView z Ipsum.java
		// je to pole stringů, kde position je pozice stringu v poli
		// static String[] Articles = {"","",""};
      if (article != null)
                article.setText(Ipsum.Articles[position]);
 
        mCurrentPosition = position;
    }
 
    @Override
    public void onSaveInstanceState(Bundle outState) {
        super.onSaveInstanceState(outState);
 
		// Uložení pozice článku - elementu, či jiných argumentů důležitých
		// pro obnovení stavu v onCreateView() např. při rotaci zařízení
        outState.putInt(ARG_POSITION, mCurrentPosition);
// TIP: zde můžeme vždy při rotaci zařízení podstrčit náhodnou pozici
// článku pomocí
// randomNum = minimum + (int)(Math.random() * maximum);
// a vytvořit tak zábavnou hru, například pro náhodné
// vypsání přísloví, či nějakého fyzikálního zákona atd.
// Stačí pak aby uživatel jen pootočil zařízení od 90° a zpět,
// k vypsání nové položky
    }
}
This entry was posted in Android Examples Code, Fragments Tutorial and tagged , , . Bookmark the permalink.


Comments are closed.

1,145 views